Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Geïnspireerd door zijn ervaringen in Amerika richtte Peter Ottens Youth Empowerment Through Sports (YETS) op. Deze stichting helpt kwetsbare jongeren in hun vorming zodat ze een volwaardige rol in de maatschappij kunnen vervullen. YETS biedt jongeren een nieuwe en veilige omgeving, waarin samen gebasketbald wordt, samen wordt gegeten en samen huiswerk wordt gemaakt. Het is een omgeving waarin jongeren onvoorwaardelijk worden geaccepteerd en zij hun kwetsbaarheid mogen laten zien. Zo brengt YETS échte verandering bij jongeren teweeg.Met dank aan de openheid van de jongeren en hun coaches die hun verhalen wilden delen, verdiept 'Gedragsverandering vanuit kwetsbaarheid' op de aanpak van YETS. Wat maakt dat deze aanpak werkt? Hoe worden jongeren succesvol naar ander gedrag begeleid? Om deze vragen te kunnen beantwoorden, hebben adviseurs van TEN HAVE Change Management vanuit een veranderkundig en sociaalpsychologisch perspectief naar de aanpak gekeken.Ook bij organisatieveranderingen is het essentieel om medewerkers aan te zetten tot nieuw of ander gedrag. De verhalen van de jongeren van YETS bieden leidinggevenden en managers een aantal belangrijke lessen én inzichten over leiderschap en gedragsverandering in organisaties.Gedragsverandering vanuit kwetsbaarheid legt de verbinding tussen het veranderverhaal van jongeren, de sociale psychologie en (gedrags)verandering in organisaties. Vier topcoaches uit de sport voegen daar elk hun eigen visie aan toe.https://www.managementboek.nl/boek/9789490463854/gedragsverandering-vanuit-kwetsbaarheid-sjoerd-segijn
Kwetsbaarheid --- Veranderingsproces --- Jeugd --- Sociale psychologie --- Veranderingsmanagement --- Empowerment --- Gedragsverandering --- Jongere
Choose an application
In onze hersenen voltrekt een gewoonte zich in drie stappen: de aansporing (ik heb een vieze smaak in mijn mond), gevolgd door de routinebehandeling (ik neem een kauwgummetje), resulterend in de beloning (dat is lekker fris!). Je bewust worden van dit proces is de sleutel tot succes op vele gebieden: het kan de productiviteit op je werk verhogen en je creativiteit vergroten.
PXL-Social Work 2018 --- psychologie --- gedrag --- gedragsverandering --- Social psychology
Choose an application
PXL-Healthcare 2018 --- psychosomatiek --- stemmingsstoornissen --- depressies --- preventieve maatregelen --- gedragsverandering
Choose an application
Bij strakke deadlines en grote projecten, maar ook tijdens het dagelijkse leven, kan een stressgevoel je parten spelen. Belangrijk is dat iedereen op een eigen manier op prikkels reageert. Voor de ene kan een bepaalde trigger een veel heftiger effect hebben dan voor de andere.Help! Ik heb stress biedt een gids om te leren omgaan met je persoonlijke stresssituaties. Via handige inzichten, de juiste do's-and-don'ts en talrijke oefeningen helpt het boek je om je triggers te herkennen, om je stress de baas te worden en om stressvolle situaties resoluut aan te pakken.Met de online zelftest die bij dit boek hoort, heb je meteen je op maat gemaakte leidraad bij de hand. Op die manier leer je de methode kennen die het beste bij je past, en train je jezelf om rust te vinden in situaties die voor jou lastig zijn. Zo kan je je stress gebruiken om te groeien!Bron : http://www.lannoo.be
Stress --- Stressmanagement --- Managementvaardigheden --- Stress. --- Stress management --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Healthcare 2018 --- psychosomatiek --- stressmanagement --- gedragsverandering
Choose an application
Fysieke activiteit en op een ergonomische wijze bewegen zijn machtige wapens tegen diverse chronische ziekten en klachten van het bewegingsapparaat. Beweging is zo op te vatten als een medicijn. Patienten moeten het medicijn echter wel trouw nemen om er baat bij te hebben. Dit vinden de meeste patienten vaak lastig.
Bewegingstherapie --- PXL-Healthcare 2017 --- gezondheidsvoorlichting --- gedragsverandering --- ICF; International Classification of Functioning --- sport --- bewegingsopvoeding
Choose an application
De vijf rollen van de leraar geeft concrete handvatten en suggesties voor (beginnende) leraren die hun effectiviteit willen vergroten en zich (verder) willen ontwikkelen in de vijf rollen. Aan schoolleiders en teamleiders geeft dit boek handvatten voor het bespreken van competenties in sollicatiegesprekken, functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- reflectie (psychologie) --- competenties --- coaching --- gedragsverandering --- leraren --- Didactics
Choose an application
Het maakt niet uit wie je bent of wat je situatie is, verandering is altijd mogelijk. En als er een situatie is die je wilt veranderen, kan liminaal denken daarbij helpen. Overtuigingen vormen de basis van alles wat mensen zeggen, denken en doen. Als mensen hun overtuigingen veranderen, kunnen ze hun gedrag veranderen, wat hun leven zou kunnen veranderen.Liminaal denken heeft een aantal vaardigheden die iedereen kan leren.Je hebt geen formeel gezag, budget of bekrachtiging nodig om liminaal denken toe te kunnen passen. Aan de hand van zes principes (beginselen) en negen oefeningen (praktijken) leer je vervorming van de realiteit te minimaliseren, je begrip te verbeteren en nieuwe mogelijkheden voor positieve veranderingen in je werk en je leven te openen.Het woord liminaal komt van het Latijnse woord voor drempel. Een drempel betekent letterlijk een doorgang, maar een drempel is ook het begin van elke reis. Een drempel is een grens en markeert het transitiepunt tussen de ene staat van zijn en de volgende. Liminaal denken is de kunst van het vinden, creëren en het gebruik van drempels om verandering te realiseren. Het soort bewustzijn dat je in staat stelt om positieve verandering te creëren.''Liminaliteit is de fase tussen 'niet meer' en 'nog niet'. Het is het niemandsland tussen twee grenzen van werkelijkheden. 'Betwixt and between.' Het ondertussen. Dave Gray laat met mooie verhalen en concrete tips zien hoe verandering plaatsvindt op de grenzen tussen dingen. Een krachtig pleidooi om losser, liminaler, met onze overtuigingen om te gaan''.Bron : http://www.bol.com
PXL-Central Office 2019 --- psychologie --- gedragsverandering --- veranderingsprocessen --- Denken --- Verandering --- Denkprocessen --- Psychologie --- Toegepaste psychologie --- Denkproces --- Man --- Volwassene
Choose an application
Een positieve leefstijlverandering levert mensen veel op: gezondheid, energie en vitaliteit. De gedragsverandering die hiervoor nodig is, blijkt voor veel mensen een flinke uitdaging. Dit boek biedt alle inzichten en handvatten om een leefstijlverandering uit te lokken en mensen te ondersteunen en te begeleiden naar een gezonde(re) leefstijl.Ingrid Steenhuis en Wil Overtoom beschrijven diverse leefstijlgedragingen, om vervolgens in te gaan op het veranderen van leefstijl. Hoe zorg je dat mensen zich bewust worden van hun leefstijl, hoe motiveer je ze tot een verandering en hoe dicht je de kloof tussen intenties en gedrag? Hoe verander je ingesleten gewoonten en welke rol speelt de sociale omgeving hierbij?Ten slotte wordt ingezoomd op leefstijlverandering bij kwetsbare groepen zoals mensen/gezinnen met sociale of financiële problemen, mensen met weinig gezondheidsvaardigheden, psychiatrisch patiënten, ouderen etc.Het boek is toegankelijk geschreven en is geschikt voor professionals in zorg en welzijn (waaronder hulpverleners ggz, welzijn, zorg, in wijkteams, praktijkondersteuners huisarts, leefstijlcoaches, diëtisten, paramedici, trainers, psychologen etc.) die meer willen weten over het veranderen van leefstijl en die hiermee praktisch aan de slag willen in hun dagelijkse praktijk. Ook is het boek geschikt voor studenten in opleidingen.Ingrid Steenhuis is hoogleraar Preventie aan de Vrije Universiteit. Wil Overtoom heeft jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en meerdere verandertrajecten begeleid. Samen hebben zij de Brickhouse Academy opgericht, voor de vertaling van wetenschap over leefstijl en gedragsverandering naar de praktijk.
Volksgezondheid --- Gezondheidsvoorlichting --- Preventieve gezondheidszorg --- gedragsverandering --- gezondheidsbevordering --- gezondheidsopvoeding --- nudge --- nudging --- 362.1 --- therapie --- obesitas --- professionaliteit --- tabaksverslaving --- beweging --- alcohol --- levensstijl --- levenstijlgedragingen --- gezondheidszorg --- PXL-Healthcare 2018 --- gezondheidsvoorlichting --- preventie --- coaching --- welzijnszorg --- Gezondheidsopvoeding --- Levensstijl --- Gedragsverandering --- Beweging --- Veranderingsmanagement --- Motivatie
Choose an application
Het boek biedt een toegankelijke en praktische vertaling van recente inzichten over het beïnvloeden van motivatie en gedrag naar de praktijk van het sociaalagogisch werkveld. 'Motivational Interviewing' (Miller & Rollnick) vormt daarbij de belangrijkste leidraad. Dit boek biedt een gedegen theoretisch begrip van de diverse concepten die aan de gespreksmethode ten grondslag liggen, maar is vooral praktijkgericht. De verschillende stappen in de motiverende benadering worden duidelijk uiteengezet en toegelicht. Er zijn cases en voorbeelddialogen met een toelichting. Komen aan bod: Hoe bouw je een werkbare relatie op? Hoe breng je cliënten zover dat ze er zelf voor kiezen hun gedrag te veranderen? Hoe zorg je ervoor dat ze het gevoel hebben stappen te kunnen zetten op weg naar kansrijker gedrag dat (uiteindelijk) hun eigen welzijn ten goede komt? Hoe bereik je dat het niet alleen bij plannen blijft, maar dat ze de ingezette verandering ook volhouden?
Agogiek --- Gedragstherapie. --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlening --- Methodiek. --- Hulpverlening. --- gedragsverandering --- sociaal-agogisch werk --- coaching --- communicatie --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- motivatie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Gedragsverandering --- #KVHB: Sociale agogiek --- 613.7 --- sociale verpleegkunde --- verpleegkunde --- maatschappelijk werk --- 316.77 --- Communicatie --- Gedragsveranderingen --- Gesprekstechnieken ; agogische beroepen --- sociale verpleegkunde, nazorg, kinderverpleging --- PHL-Central Office 12 --- agogiek --- gespreksvoering --- communicatievaardigheden --- Methodiek --- Gedragsverandering --- Gedragstherapie --- Gesprekstechniek
Choose an application
Wij Zijn Gedrag stelt dat we enerzijds gedrag 'zijn' en anderzijds 'samen gedrag bepalen', en vat dit idee samen in een schoolbreed zorgbeleid: 'Time - In'. De auteur kijkt verder dan enkel het gedrag en de psychologische eigenschappen van de leerling of de ouders. Ook het schoolteam speelt een belangrijke rol in het bepalen van positief gedrag. Door de integratieve kijk op gedrag, waarbij psychologie en pedagogie elkaar kruisen op praktisch, theoretisch en wetenschappelijk niveau en waarbij geprobeerd wordt om zoveel mogelijk mensen en perspectieven te verbinden binnen maar ook buiten de school, is Wij Zijn Gedrag een baanbrekende publicatie voor het onderwijs en de menswetenschappen in het algemeen.Het boek is geschreven voor iedereen met interesse voor wetenschap en schoolpraktijk en dient als protocol bij het opbouwen van een stevig gefundeerd zorgbeleid op school. Na een inleidend gedeelte volgt een eerste luik psychologie over mens en omgeving. Om dit pedagogisch te kunnen begeleiden en te implementeren op school heeft de auteur het over kwaliteitszorg (handelingsgericht werken) en het motiveren van het schoolteam tot 'gedragsverandering'. Hierop volgt een visie over ons 'gedrag' in het huidige onderwijs en wordt de missie Wij Zijn Gedrag vertaald in een concreet zorgbeleid: 'Time - In' op school. Naast het protocol komen praktijkvoorbeelden uit de school zelf aan bod en wordt het daaraan verbonden onderzoeksopzet besproken.
behavioral sciences --- Educational psychology --- gedrag (mensen) --- Social psychology --- Gedragspsychologie --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs --- Emotionele stoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Education--Research --- Affirmative action programs in education --- Positive psychology --- Handelingsgericht werken --- Gedragsveranderingen --- Gedragstoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbredering ; basisonderwijs --- 454.23 --- gedrag aanleren-afleren --- zorgbeleid --- Opvoedingsstijlen --- #KVHB:Zorgverbreding --- #KVHB:Gedragsverandering --- 454.22 --- gedragsstoornissen --- gedragsveranderingen --- 467 --- 454.23$ $$$ siso --- Zorgbeleid --- Gedragsstoornissen --- Emotionele problemen --- Kwaliteitszorg --- Didactische principes --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- kwaliteitszorg --- gedragsverandering --- Gedrag --- Zorgbegeleiding --- Onderwijs --- Psychologie --- Pedagogiek --- Gedragsverandering --- Man --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Volwassene --- Sociology of education --- Primary education
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|